Woensdag 16 juli - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu Woensdag 16 juli - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 juli

Blijf op de hoogte en volg X

19 Juli 2014 | Namibië, Opuwo

Vandaag gaat de tocht naar Etosha park. We waren op tijd op weg, ca 7.45. Na tanken en controle van de bandenspanning en enkele laatste boodschappen verlieten we Opuwo via een mooie asfaltweg. Eindelijk even geen kuilen, wasborden en stenen op de weg. We konden het park binnenrijden via een nieuwe gate: Galton gate. Dat scheelde een heleboel omrijden. Na het invullen van formulieren en de nodige betalingen konden we op pad. We waren nog maar net echt in het park of we zagen zwartkop impala's, een zwarte neushoorn, giraffes en wrattenzwijn en en een enorme olifant. Wauw! Na een mooie tocht en een korte detour naar het sprokieswoud kwamen we aan in Okaukuejo kamp. Het park was erg groot en de plek die we toegewezen kregen was meer een soort parkeerplaats met in de hoek een waterpunt en stookplek. Het waaide er flink en om ons heen liepen verschillende jakhalzen. Er werd gewaarschuwd voor deze beesten, ze konden besmet zijn met rabies. In het donker zag je hun ogen oplichten en soms jankten ze. Spooky! De waterhole waar dieren gespot konden worden was prachtig! Een soort amfitheater rond een waterbassin.
Toen we daar aan kwamen lopen leek het of we een kathedraal betraden: iedereen was aan het fluisteren en als je teveel lawaai maakte ontmoette je boze blikken van andere mensen. En die mensen waren gewapend met enorme camera's met nog enormere lenzen daarop. Het was bijna leuker om naar de mensen te kijken dan naar het schouwspel rond het waterbassin.
Eerst stonden er enkele olifanten te slurpen en winden te laten. Ze stonden zo 5 minuten of langer stil zonder veel te bewegen. Er stonden natuurlijk ook allerlei springbokken en zebra's rondom en even later kwamen er neushoorns aan gelopen, waarvan er 1 een jong mee had. Iedereen wilde een slokje water. De olifanten spanden de kroon: liters!!!!
En veel later op de avond zagen we in de verte een leeuw en leeuwin lopen! Af en toe brulde het mannetje, wauw echt een koning!
Die nacht was het errugg koud, vreselijk. En af en toe hoorde je de jakhalzen huilen tussen al het gesnurk van de mensen door. Nee dit was niet echt een fijne camping met WCs die niet afgesloten konden worden.