Vrijdag 25 juli - Reisverslag uit Kasane, Botswana van X Veenstra - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 juli - Reisverslag uit Kasane, Botswana van X Veenstra - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 juli

Blijf op de hoogte en volg X

27 Juli 2014 | Botswana, Kasane

Vrijdag 25 juli

De dag begon alweer goed: eerst verslapen want de iPhone accu was dood. Half 7 opgestaan en ontbeten. Ondertussen de tenten weer ingeklapt en met moeite dichtgeritst. Dat gaat steeds moeilijker. Nog een paar keer moet wel lukken.
8.45 reden we weer. Onderweg hoorden we dat er leeuwen te zien waren. Even omgereden. En ja hoor, 5 leeuwen gezien, vlakbij een kudde gnoes. Helaas geen tijd om te wachten op een aanval. Dus weer doorgereden en na enige tijd Dirtroad hoorden we plots een knal onder de auto. Gestopt en we roken direct dieselgeur: misse boel! Onder de auto stroomde de diesel eruit! Ons snelle mannenteam kwam meteen in aktie: Henk kroop midden onder de auto en Allard hield een fles onder de stroom diesel. Allard vond even later een tak, deels rond het linker achterwiel gewikkeld. De boosdoener had de nieuwe ( te lange) dieselslang losgerukt.
Tineke vond een van de 2 klemmetjes terug; een wonder enkele tientallen meters terug in het dorre gras! Ondertussen stonden F en X op wacht; er konden enge beesten komen!
Gelukkig kon de slang weer bevestigd worden en met een andere kabel strak tegen het chassis aan gebonden worden.

De weg vervolgd, maar natuurlijk veel tijd verloren. bij Mababe gate werd ons geadviseerd langs de northgate te gaan ipv de south gate ( wat de reisorganisatie aangegeven had)
Snel weer verder. Een mooi duinpad door de bossen. Scheuren deden we.
Om 4 uur kwamen we bij Northgate gate. Het zou nog 2 uur kosten om bij de camping te komen. En ja hoor we verreden ons: de route was te nat. We durfden na alle ellende en op dat tijdstip niet door een waterplaats te rijden.
Uiteindelijk 7 uur in het pikkedonker aangekomen in Xakanaka.
Gelukkig stonden we heel dicht bij het toiletgebouw en was er niet zoveel mul zand.
Snel macaroni gekookt, de mannen maakten weer een vuur van illegaal gesprokkeld hout. We hoorden van een zuid Afrikaan dat er elke avond een olifant langs kwam...
Helaas of gelukkig voor ons gebeurde dat niet. Wel hoorden we die nacht Hippo's vlakbij, een leeuw brullen en hyena's janken.
Het trappetje deed weer trouw dienst die nacht.