Dinsdag 22 juli - Reisverslag uit Kasane, Botswana van X Veenstra - WaarBenJij.nu Dinsdag 22 juli - Reisverslag uit Kasane, Botswana van X Veenstra - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22 juli

Door: H

Blijf op de hoogte en volg X

22 Juli 2014 | Botswana, Kasane

Kasane

Pas om 7.00 opgestaan, wordt bijna uitslapen voor ons. Om 8.00 zouden we opgepikt worden voor vervoer naar de grens van Zimbabwe. In Afrika is tijd een relatief begrip. Iets na half negen werden we opgehaald in notabene een open auto. In iets meer dan 15 min waren we bij de grens, maar die 15 minuten waren we wel allemaal behoorlijk verkleumd. Voor deze chauffeur duidelijk geen tip.
Opnieuw een uur wachten, voor vrachtwagen chauffeurs duurt het vele malen langer, dus met die gedachte hebben we ons maar getroost.
De Victoria waterfalls zijn indrukwekkend. Wat een geweld en een watermassa. Ondanks de poncho's volledig nat geregend van de nevel. Door alle tijdverlies van de ochtend stonden we onder zware tijdsdruk. Om 14.00 stond een helicoptervlucht gepland en daarvoor zouden we om 13.30 worden opgehaald bij ons lunchadres. Iets voor 13.00 werden we afgezet bij het restaurant, waar we om 13.30 ons eten opgediend kregen. Dus te laat voor de vlucht van 14.00! Maar niet getreurd, een kwartiertje later dan gepland gingen als eerste de Knolletjes de lucht in. Wij 10 minuutjes later. Wat een ervaring!! Vanuit de lucht zijn de watervallen imposanter dan vanaf de grond. HJ bedankt!
Na enige vertraging, what else is new, werden we teruggebracht naar de grens. Dus helaas geen bungy jumping. Voor A een grote teleurstelling. Moeten we ooit toch nog een keer hier naar terug, ook niet slecht.
Nu zitten we lekker bij het kampvuur, zoals altijd verzorgd door A, na te genieten van deze heerlijke dag.