Maandag 21 juli - Reisverslag uit Kasane, Botswana van X Veenstra - WaarBenJij.nu Maandag 21 juli - Reisverslag uit Kasane, Botswana van X Veenstra - WaarBenJij.nu

Maandag 21 juli

Blijf op de hoogte en volg X

22 Juli 2014 | Botswana, Kasane

Divundu, 21 juli

Vanochtend ging de wekker om 5 uur! Wat je vakantie noemt!?
We hebben een zonsopgang meegemaakt met Hippo's in de rivier. Om even na 6 uur reden we weer. Op weg naar Kasane, Botswana. We moeten namelijk op tijd aankomen voor een boottrip om 3 uur in Kasane en je weet niet hoelang de grenspassage zal duren. Beetje verkeerd gepland....
Vlak na onze camping kwamen we de kinderen tegen bij wie we gisteren hout gekocht hadden en aan wie we wat snoep en maïsmeel gegeven hadden. De kinderen waren nu op weg naar school. Waarschijnlijk een heel eind lopen, dus vanaf 6.15 onderweg. Je moet wat over hebben voor school!!

De reis ging voorspoedig en om 10.30 Namibische tijd, 11.30 Botswanese tijd, waren we bij de grens. Het uitchecken ging zeer voorspoedig, we waren al in de vooronderstelling dat de aan ons voorspelde wachttijd zwaar overdreven was, maar hadden geen rekening gehouden met het inchecken voor Botswana. Oké, toch nog een uur verspeeld. Met ontsmette schoenen en autobanden over de grens, gelijk tussen de olifanten, sabel antilopen en ander wild op weg naar Kasane.
In Kasane de noodzakelijke pula gepind en lunch gekocht, zodat we net iets over 13.30 bij campsite Kubu aankwamen.
15.00 werden we opgepikt voor de boottrip over de Chobe. Geweldig!! Tussen de Hippo's, crocodile's, Kaapse waterbuffels (op dit moment nummer 4 van de big five), olifanten en de wereld aan vogels. Ruim drie gevaren, tot zonsondergang. M heeft wel meer dan 300 foto's gemaakt. Een unieke ervaring.

s'Avonds ontspannen eten in de lodge. Na het eten nog even internetten bij de receptie, en alweer kwamen we 'bekenden' tegen: de Belgen die we al in Frankfurt ontmoet hadden! Zij overnachten steeds in Lodges en hadden in Chobe National Park leopards gezien! Jaloers! Maar zij misten nog de black rhino's.
Iedereen moe maar voldaan vroeg in bed gekropen. Morgen de Victoria waterfalls.