Donderdag 17 juli - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu Donderdag 17 juli - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 juli

Blijf op de hoogte en volg X

19 Juli 2014 | Namibië, Okaukuejo

De ochtend begon goed, maar niet echt. De Knollies hadden een lekke band, dit maal links achter. Het bleek een langzame leegloper te zijn. Bij de waterplaats nog de 2 leeuwen gespot.
Na een lekker ontbijt in een koude wind zijn we naar de garage van het kamp gereden. Binnen 10 minuten was de band gerepareerd voor 60 Namibische dollars (4-5 €)
We hoefden gelukkig niet veel kilometers te rijden naar het volgende kamp Halali.
Onderweg er heen zijn we gestopt bij verschillende waterplekken waar weer veel dieren aan het drinken waren. Rietfontein, Sueda, Olifantshuid en Aus en Gemboksvlakte. Kortom veel wild gezien. Bij elke gemsbok ( oryx) zeiden Martine en ik lekker lekker! Onderweg ook nog op aanwijzing van iemand naar een plek gereden waar een luipaard zou zijn. Henk dacht het beest te zien. Er stonden heel veel auto's, allemaal gewapend met verre kijkers en geavanceerde foto camera's. Later hoorden we dat er inderdaad een luipaard was maar dat ie verstopt in het gras lag. Dan zie je zo'n beest niet!
We kwamen op tijd aan bij Halali. Dit kamp was veel kleiner en gemoedelijker, met veel schaduwplekken en vele picknick plaatsen. Nadat we geïnstalleerd waren hebben we snel een wasje gedraaid en opgehangen. Hierna een heerlijke barbecue op de vuurplek : gepofte aardappelen met tomaat of wortelen en ui, knoflook, kruiden en olijfolie. Dit alles samen met de heerlijke boerenworsten! Mmmm
Smullen dus.
Allard en Martine wilden graag nog een game drive meemaken. Dus dit hebben ze zelf snel geregeld: het betekende dat ze de volgende ochtend al om half 5 op moesten: de gamedrive begon om 5 uur en eindigde om 8 uur.
Na de maaltijd zijn we nog naar de waterplaats gegaan: een prachtige rots met "op de kop bomen " met een prachtig uitzicht op de waterplaats. Er waren 2 neushoorns aan het drinken. We waren snel uitgekeken, verwend als we waren door al het wild dat we al gezien hadden.
De nacht was niet zo koud gelukkig .