Vrijdag 11 juli - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu Vrijdag 11 juli - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu

Vrijdag 11 juli

Blijf op de hoogte en volg X

15 Juli 2014 | Namibië, Walvisbaai

Vanochtend later vertrokken vanwege het ophalen van een jas uit Walvisbaai. Terwijl een deel met de auto naar Walvisbaai reed, gingen de anderen eten ophalen.
Om 10 uur vertrokken we richting het noorden. De tocht ging eerst langs de kust, echt in een omgeving richting nowhere. Rechts zand en links zand met in de verte soms de zee te zien, met hier een daar een schipwrak. De kust staat bekend als zeer gevaarlijk: er liggen verscheidene scheepswrakken. Skeleton coast!
Onderweg gestopt in Henties Bay, zogenaamd om koffie te drinken. De mannen schoten echter snel een supermarkt in om met een grijns en elk 2 flessen wijn terug te komen. Tja zonder wijnkelder op reis......

Hierna ging de weg richting noord-oosten, landinwaarts. Heel andere omgeving: echt Afrikaans. Na enkele uren rijden kwamen we rond 2 uur bij Brandberg aan. Daar konden we de auto onder een zonnedak parkeren en beginnen aan een wandeling van 1 uur richting rotstekeningen: de white lady die uiteindelijk een man bleek te zijn.
De wandeling met aardige gids Colin, was prachtig; een tocht door een soort kloof met veel groen. We volgden een tijd een klein stroompje, met dikkopjes.
Af en toe moesten we oversteken over stapstenen.
De tekeningen waren tussen de 2000-6000 jaar geleden gemaakt. Voor de kleuren waren oa ei-wit van een struisvogelei en rode oker uit de rotsen gebruikt.
Om even na 16.00 uur waren we terug bij de auto's. Snel nog even een plas in een toiletgebouw met allemaal gekko's . Brrrrrr, scary.
In donker kwamen we aan bij de volgende campsite: Aabadi. Prachtig!
In het donker zoeken naar een plek vlakbij een van de 2 toiletgelegenheden: een soort kraal met een WC en douche ( kraan boven emmer met gaatjes)
Later bleek dat wij de kraal met koud water douche hadden, de andere had warm water. Daar stonden echter al andere mensen.
Na het eten ( mmm macaroni) bij het kampvuur gingen Henk en Allard even rondstruinen. Bleek dat ze oog in oog stonden met enkele woestijn olifanten die er snel vandoor gingen.
s Nachts hoorden we apen schreeuwen . Na 2 geweerschoten hielden ze hun mond...wat daar gebeurd is weten we niet.

De sporen van de olifanten hebben we de ochtend erna gezien, indrukwekkend!