7 juli 2014 - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu 7 juli 2014 - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van X Veenstra - WaarBenJij.nu

7 juli 2014

Door: I

Blijf op de hoogte en volg X

09 Juli 2014 | Namibië, Solitaire

Dag allemaal!
Terwijl we door zand en gravel worstelen probeer ik een verhaal te schrijven. Hopelijk hebben we straks internet.

Gisteren zijn we na een heerlijk ontbijt gaan wandelen door de stad. Eerst even wat boodschappen gedaan en toen op naar Joe's beerhouse, een beroemd eettent waar alleen onnozele toeristen heen gaan. Rond 12.00 liepen we dus door de stad op slippers en blote hempjes. Menig Namibiaan verklaarde ons voor gek. Taxies toeterden en boden ons een rit aan. Maar nee hoor we liepen stug door en we vonden de tent: inderdaad heel gezellig! We hebben geboekt voor de avond en zijn teruggelopen na een korte picknick op het gras in de schaduw.
De rest van de middag hebben we in bed, zwembad en onder de douche doorgebracht.
Het eten in Joe's beerhouse was heerlijk en gezellig doordat je rond het kampvuur met vele nationaliteiten in contact kwam. Net als op de heenweg met de taxi terug.
De volgende ochtend 7 uur op, half 8 naar Kea voor autohuur bij vliegveld om pas om half 2 weg te kunnen rijden, mrt auto, boodschappen en satelliet telefoon.
Nu rijden we beetje gehaast naar Sossusvlei. We moeten voor donker aankomen!

Nou we zijn er gekomen en hoe! Full speed over gravel roads. Onverantwoord volgens I. De rest vond het allemaal cool....
In het donker kwamen we aan: gelukkig konden we de auto's in een soort loods rijden en bij kunstlicht de tenten opzetten . Heerlijk luxe: elk gezin een badkamer en samen een soort keukentje. En die overkapping was niet overbodig: stormen deed het s'nachts.
Heerlijk macaroni gekookt met Cesar salade.

Nog even over de omgeving:geweldig ruim met mooie vergezichten. Veel dieren gezien onderweg: bavianen, springbokken en oryxen. Gelukkig niets op de weg.
Het uitzicht bij spreetshoogte pas was formidabel, temeer omdat het bijna zonsondergang was.
Groetjes uit Sossusvlei

• 11 Juli 2014 - 22:39

Keya:

Leuk, we kunnen weer meelezen met jullie vakantie avonturen. Jullie hebben toch wel een foto gemaakt van het naambord?